ကားလက္မွတ္ျပႆနာ ဘယ္သူ႕ကုိအေဖေခၚရမလဲ





ဇာတိေျမကုိ လြမ္းေသာစိတ္က တရြရြတက္ေနသည္မွာ မတ္လကုိ စတင္ဖြင့္လွစ္လုိက္စဥ္ကတည္းက ျဖစ္သည္။စိတ္ကုိ အလုပ္ထဲနစ္ေနေအာင္ ခၽြန္းအုပ္ေနသည့္ၾကား လြတ္ထြက္သြားသည့္ အႀကိမ္ေရက နည္းမည္မထင္။သက္ေသာင့္သက္သာရွိေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္ဆုိ သႀကၤန္မွာ အိမ္ျပန္မယ္ဆုိသည့္ အေတြးက ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ။ 
ကၽြန္ေတာ္တစ္ဦးတည္း အရူးထေနျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ဇာတိႏွင့္ေ၀းေနေသာ ကၽြန္ေတာ့္လုပ္ေဖာ္ကုိငဘက္မ်ားသည္လည္း ကၽြန္ေတာ့္လုိ သႀကၤန္အိမ္အျပန္ အေတြးမ်ားျဖင့္ ေႏြဦးမွာတုိက္ေသာ ေလရူးမ်ားလုိ ျဖစ္လုိ႔ေနသည္။
သူတုိ႔တင္လားဆုိေတာ့လည္း ဘယ္ဟုတ္မလဲ။အေၾကာင္းေၾကာင္းေသာအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ဇာတိကုိစြန္႔ကာ ပူေလာင္ျခင္းႀကီးလွေသာရန္ကုန္တြင္ ၀မ္းတစ္ထြာအတြက္ ေရာက္ရွိရုန္းကန္ေနၾကေသာ ပရိသတ္မ်ားမွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ လူဦးေရ၏ တစ္၀က္မကပင္ ရွိေနမလားမသိ။သူတုိ႔သည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ သႀကၤန္ႏွင့္ အိမ္အျပန္သာ လြန္းထုိးေနမည္က ေသခ်ာ၏။
ျပန္တာေတာ့ ဟုတ္ၿပီ။ဘယ္လုိျပန္မလဲဆုိတာက ရွိေသးသည္။သႀကၤန္နားနီးကာလ ဘယ္လုိျပန္မလဲဆုိတာက သာမန္ျပည္သူမ်ားအတြက္ ေတာ္ေတာ့္ကုိ ေယာက္ယက္ခတ္ရေသာ ကိစၥျဖစ္သည္။ပိတ္ရက္ရွည္ဆုိလုိ႔ သႀကၤန္တစ္ခုတည္းသာရွိ၊ ဇာတိျပန္ လူဦးေရကလည္း ေသာက္ေသာက္လဲမ်ားလွသမုိ႔ လက္မွတ္ခသက္သာေသာ ရထားဆုိ လူေတြက ႀကိတ္ႀကိတ္တုိး။မနက္ေစာေစာထ အလုအယက္တုိးေ၀ွ႔တာေတာင္ ထုိင္ခုံလက္မွတ္ ရ၊ မရ က မေသခ်ာ။ထုိ႔ေၾကာင့္ တန္းစီဒုကၡကင္းေသာ အေ၀းေျပးကားကုိ အဓိကအားကုိးရသလုိ စိတ္အေႏွာက္အယွက္လည္း ျဖစ္ရသည္။
စိတ္အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ရျခင္းကေတာ့ သႀကၤန္နားနီးကာလ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕၏ ယာဥ္စီးခမွာ ပုံမွန္ေစ်းႏႈန္းထက္ ျမင့္တက္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။တခ်ဳိ႕ယာဥ္လုိင္းတုိ႔၏ ေစ်းႏႈန္းက ခပ္ပါးပါးတက္သည္။ခပ္ပါးပါးဆုိေတာ့ သိပ္ျပႆနာမရွိ၊ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕ကေတာ့ အ၀စားရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ႏွစ္ဆနီးပါး တက္သည္။ကုိယ္ပုိင္ကားမရွိသျဖင့္လုိင္းကားစီးရေသာ ဘ၀မ်ားအတြက္ ထုိက္သင့္တန္ဘုိးထက္ ဘာကုိမွပုိမေပးႏုိင္ေသာ ဘ၀မ်ားအတြက္ နင့္ခနဲ ျဖစ္ရသည္။သုိ႔ေသာ္၊ ဇာတိျပန္ခ်င္စိတ္ကလည္း ဒီတက္ေနသျဖင့္ မတတ္ႏုိင္။
ေစ်းကြက္စီးပြားေရးသေဘာအရ ပုဂလိကပုိင္ယာဥ္မ်ားအေနႏွင့္ ကုိယ့္ဘာသာႀကဳိက္သေလာက္ ေစ်းတက္ခြင့္ရွိသည္ဟု ဆင္ေျခေပးသူအခ်ဳိ႕ ရွိေသာ္လည္း အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမ်ား အားလုံးမွာ ယခင္က မထသ၊ ယခု ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပုိင္အဖြဲ႕ (YRTA) ၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈေအာက္တြင္သာ ရွိသည္။ယင္းစီမံခန္႔ခြဲမႈႏွစ္ဖြဲ႕စလုံးမွာ အစုိးရကြပ္ကဲမႈျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာအဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမ်ားအားလုံးမွာ အစုိးရစီမံခန္႔ခြဲမႈေအာက္တြင္ ရွိသည့္သေဘာျဖစ္သည္။ဆုိလုိတာက အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမ်ားမွာ ပုဂၢလိကပုိင္မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ကုိယ့္ဘာသာ ေစ်းတက္ခ်င္သလုိတက္မည္ဟူ၍ ငါတေကာေကာလုိ႔ မရေပ။
သုိ႔ေသာ္၊ သႀကၤန္နားနီးကာလတြင္ ထုံးစံမပ်က္ လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္းက တက္ၿမဲျဖစ္သည္။မထသ တစ္သက္ ႏွစ္ပရိေစၦဒၾကာ လက္မွတ္ေစ်းတက္ခဲ့သည္။ယာဥ္လုိင္းမ်ားကုိ ဘယ္လုိမွ ထိန္းမႏုိင္လုိ႔လား၊ မထသကပဲ စီမံခန္႔ခြဲမႈ ညံ့ဖ်င္းလုိ႔လား။မထိန္းခ်င္လုိ႔ တမင္ဘဲ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနခဲ့တာလား။အထက္ပါေမးခြန္း၏အေျဖကုိ မထသ၏ ေနာက္ဆုံးႏွစ္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္သႀကၤန္တြင္ မထသကုိယ္တုိင္ပင္ အေျဖထုတ္ေပးခဲ့ သည္။
သႀကၤန္မွာ အိမ္ျပန္ၾကသူမ်ား မွတ္မိၾကဦးမည္ဟု ထင္၏။၂၀၁၅ ခုႏွစ္ သႀကၤန္မတုိင္မီ မတ္လတြင္ မထသ (အေ၀းေျပး) က လက္မွတ္ခ လုံး၀ေစ်းမတင္ရန္ႏွင့္ ေစ်းတင္ပါက ဒဏ္ေငြရုိက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးမွ ယာဥ္လုိင္းမ်ားအားလုံးကုိ အသိေပးခဲ့သည္။ထုိ႔ျပင္ ခရီးသည္မ်ားအေနႏွင့္ လက္မွတ္ခေစ်းပုိေပးရပါက မထသ (အေ၀းေျပး) သုိ႔ လာတုိင္လွ်င္ ပုိေပးရေငြကုိ မထသအေနႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း စုိက္ရွင္းေပးမည္ဟုလည္း ထုတ္ျပန္လုိက္သည္။
ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕က မထသ၏ အစဥ္အလာအတုိင္း လူၾကားေကာင္းရုံ ေၾကညာခ်က္ထုတ္သည္ဟု ယူဆလုိ႔လားေတာ့ မသိ၊ ထုံးစံမပ်က္ လက္မွတ္ေစ်းတင္ေရာင္းသည္။ခရီးသြားမ်ားက မထသ (အေ၀းေျပး) သုိ႔ သြားတုိင္သည္။မထသကလည္း ေၾကညာခ်က္အတုိင္း လက္မွတ္ခ မူရင္းေစ်းႏႈန္းထက္ ပုိေပးရေငြကုိ ခ်က္ခ်င္းစုိက္ရွင္းေပးသည္။(ေစ်းတင္ေသာ ယာဥ္လုိင္းမ်ားထံမွ စုိက္ရွင္းေငြ ျပန္ေတာငး္သည့္အျပင္ သတ္မွတ္ဒဏ္ေၾကးလည္း ေတာင္းခံသည္ဟု သိရသည္။)
ယင္းသုိ႔ မထသ၏ ေကာင္းမြန္လွေသာ အစီအစဥ္အရ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္သႀကၤန္နားနီးကာလတြင္ လက္မွတ္ခေစ်းတင္ေရာင္းခ်မႈ သိသိသာသာေလ်ာ့က်ခဲ့သလုိ ေစ်းႀကီးမိၿပီး မထသသုိ႔ သြားတုိင္ေသာ ခရီးသည္မ်ားအားလုံးသည္လည္း ပုိေပးရေငြ ျပန္ရသျဖင့္ ဇာတိျပန္ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ အိမ္အျပန္ခရီးျဖစ္ခဲ့သည္။
၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ျဖစ္စဥ္ကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မတုိင္မီ ႏွစ္အဆက္ဆက္ သႀကၤန္နားနီးကာလ လက္မွတ္ခေစ်းတက္ျခင္းမွာ ယာဥ္လုိင္းမ်ားကုိမထိန္းႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ ၊စီမံခန္႔ခြဲမႈညံ့ဖ်င္းျခင္းေၾကာင့္လည္း မဟုတ္၊ မထိန္းခ်င္လုိ႔ တမင္မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနျခင္းေၾကာင့္သာျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေစပါသည္။မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ျခင္းတြင္ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ခ ၿမဳိးၿမဳိးျမက္ျမက္ ရ၊ မရ ဆုိတာကေတာ့ ကာယကံရွင္မ်ားသာ အသိဆုံးျဖစ္ပါမည္။
၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီတြင္ မထသ ဇာတ္သိမ္းခဲ့သည္။မထသေနရာတြင္ ရန္ကုန္တုိင္း အစုိးရအဖြဲ႕က ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲမႈ အာဏာပုိင္အဖြဲ႕ (YRTA) ဟူ၍ ဖြဲ႕စည္းလုိက္သည္။ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမ်ားကုိ YRTA (အေ၀းေျပး) က ႀကီးၾကပ္ကြပ္ကဲသည္။
YRTA စတင္ဖြဲ႕စည္းခါစ ၂ လေက်ာ္ ၃ လခန္႔အၾကာ၂၀၁၆ ခုႏွစ္သႀကၤန္ကုိထားေတာ့။အခုမွစတင္ကုိင္တြယ္ခါစအခ်ိန္မုိ႔ အေ၀းေျပးယာဥ္လုိင္းမ်ားကုိကုိင္တြယ္ရန္ မလြယ္ကူေသးဆုိသည္မွာ ဆင္ေျခေပးျခင္းမဟုတ္ဟု အားလုံးက လက္ခံႏုိင္သည္။၂၀၁၆ ခုႏွစ္ သႀကၤန္နားနီးကာလ အေ၀းေျပးယာဥ္စီးခႏႈန္းမွာ ယာဥ္လုိင္းတုိ႔အလုိက် ျဖစ္ခဲ့သည္။
၂၀၁၇ ခုႏွစ္ သႀကၤန္သုိ႔ ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ YRTA ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္မွာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာၿပီမုိ႔ လက္မွတ္ခေစ်းမတက္ေစေရးအတြက္ ထိေရာက္စြာကုိင္တြယ္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနသုိ႔ ေရာက္ရွိၿပီျဖစ္သည္။၂၀၁၅ ခုႏွစ္ သႀကၤန္နားနီးကာလ ခရီးသြားျပည္သူမ်ားကုိ စိတ္ခ်မ္းသာမႈေပးခဲ့ေသာ လက္မွတ္ခေစ်းမတက္ေစေရး မထသ၏ ကုိင္တြယ္မႈကုိ အတုယူေဖာ္ေဆာင္မည္လားဟု စာေရးသူ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့မိသည္။YRTA သည္ အဆုိးေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ လည္ပတ္ေနေသာ မထသစနစ္ကုိ သုတ္သင္ႏုိင္ေသာ္လည္း ရွားရွားပါးပါးေကာင္းခဲ့ေသာ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ လက္မွတ္ခေစ်းမတက္ေစေရး ကုိင္တြယ္မႈကုိလည္း ဆက္ခံခဲ့ျခင္းမရွိ။လက္မွတ္ခေစ်းမတင္ရန္ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ရုံျဖင့္ ၿပီးခဲ့သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ၂၀၁၇ သႀကၤန္နားနီး ကားလက္မွတ္သည္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားစိတ္ႀကဳိက္ ျဖစ္ခဲ့ရုံတင္မက ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပး၀င္းအတြင္း ကားလက္မွတ္လိမ္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းပင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ကာ ခရီးသည္ (၁၆၂) ဦး အလိမ္ခံလုိက္ရသည္။
၂၀၁၈ ခုႏွစ္သုိ႔ ေရာက္သည္။မတ္လလယ္ကတည္းကပင္ သႀကၤန္နားနီး ရက္မ်ားအတြက္ ႀကဳိတင္လက္မွတ္မ်ားကုိ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕က မူရင္းေစ်းထက္ ၂ ဆနီးပါးတက္ကာ ေရာင္းသည္။ေပၚတင္ေရာင္းၾကတာေတာ့ မဟုတ္။လက္မွတ္၀ယ္ခ်င္လုိ႔ဆုိလွ်င္ေတာ့ အေရာင္းစာေရးမက မရွိေတာ့ဘူးဟု ေျဖမည္။စာေရးမနားကပ္သြားၿပီး ေလသံတုိးတုိးျဖင့္ တစ္ေစာင္ေလာက္ေတာ့ လုပ္ေပးပါဟု ဆုိလုိက္လွ်င္ေတာ့ ျမွင့္ထားေသာေစ်းႏႈန္းအတုိင္း ေပးႏုိင္ပါက လက္မွတ္ရရွိပါမည္။ျပည္သူေတြခမ်ာ ေစ်းႀကီးလည္း ေပးရေသး၊ စာေရးမကုိလည္း ေတာင္းပန္ရေသး ဆုိသည့္ဘ၀။
ယင္းသုိ႔ေသာ အေျခအေနတြင္ YRTA (အေ၀းေျပး) က ဒီအတုိင္းငုပ္တုပ္ထုိင္ေနတာေတာ့ မဟုတ္။ထုံးစံမပ်က္ ယာဥ္လုိင္းတာ၀န္ခံမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံကာ လက္မွတ္ေစ်းႏႈန္းမတင္ဖုိ႔ ေျပာၾကားၿပီးျဖစ္သလုိ ေၾကညာခ်က္လည္း ထုတ္ျပန္ၿပီးျဖစ္သည္။ေၾကညာခ်က္ထဲတြင္ လက္မွတ္ေစ်းတင္ေရာင္းခ်ျခင္း ခံရပါကYRTA (အေ၀းေျပး) သုိ႔ လာတုိင္ၾကရန္ ႏႈိးေဆာ္ထားသည္။
လာတုိင္လွ်င္ ဘာလုပ္ေပးမလဲဆုိေတာ့ အထက္သုိ႔ တင္ျပေပးမည္တဲ့။အထက္ဆုိတာက YRTA (ဗဟုိ) ျဖစ္သည္။အထက္ႏွင့္ၿပီးၿပီလားဆုိေတာ့ မၿပီးေသး။YRTA (ဗဟုိ) က ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရထံ တင္ျပေပးမည္ဟု သတင္းမ်ားအရ သိရသည္။ဟုတ္ၿပီ။ရန္ကုန္တုိင္းအစုိးရကေရာ မည္သုိ႔ကုိင္တြယ္ ေျဖရွင္းေပးမည္ နည္း။အဲဒါကုိေတာ့ ဘယ္သူမွမသိ။
စဥ္းစားၾကည့္၊ လက္မွတ္ခေစ်းတက္သျဖင့္ တုိင္ၾကားျခင္းကုိ တစ္ဆင့္လည္းမၿပီး၊ ႏွစ္ဆင့္လည္းမၿပီး၊ သုံးဆင့္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္တုိင္း အစုိးရအဖြဲ႕က်မွ ၿပီးမည္ျဖစ္သည့္တုိင္ မည္သုိ႔ကုိင္တြယ္ ေျဖရွင္းမည္ မသိမိမိ၏ တုိင္ၾကားမႈကေရာ ရန္ကုန္တုိင္း အစုိးရအဖြဲ႕မွ တာ၀န္ယူေျဖရွင္းေပးမည့္သူထံ ေရာက္ေရာေရာက္မည္လား၊ ေရာက္သည့္တုိင္ ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ေရာက္မည္လဲမသိ။

အဓိကျပႆနာမွာ YRTA (အေ၀းေျပး) တြင္ လုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာ မရွိျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ေျပာရလွ်င္ အင္မတန္လြယ္ကူစြာ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္ေသာ ကိစၥကုိ အင္မတန္ခက္ခဲေအာင္ စီမံထားသကဲ့သုိ႔ပင္ ျဖစ္သည္။ယင္းသုိ႔ေသာအစီအမံေၾကာင့္ပင္ လက္မွတ္ခေစ်းတက္သည္ဟုဆုိကာ YRTA (အေ၀းေျပး) သုိ႔ မတ္လ ေနာက္ဆုံးပတ္အထိ လာေရာက္တုိင္ၾကားသူမရွိ။သတင္းမ်ားအရ YRTA (အေ၀းေျပး) မွ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ခဲ့တာဆုိလုိ႔ မတ္လေနာက္ဆုံးပတ္အတြင္း လက္မွတ္မရသျဖင့္ လာေရာက္တုိင္ၾကားသူ ၇၆ ဦးကုိ မူရင္းေစ်းအတုိင္းျဖင့္ လက္မွတ္ရေအာင္ ယာဥ္လုိင္းမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ခဲ့သည္သာ ရွိသည္။
ပုံမွန္အားျဖင့္မူ ကားလက္မွတ္ေစ်းႏႈန္းမွာ ယာဥ္လုိင္းတုိ႔၏ အလုိက် ေလေပၚမွာ၀ဲေနၿမဲ။ခရီးသြား ျပည္သူတုိ႔ မွာ ကူသူကယ္သူမဲ့ဘ၀ျဖင့္ လည္စင္းခံရဆဲ။ဒီလုိနဲ႔ အဆုိးသံသရာမွာ ႏွစ္မ်ားစြာ ၾကာလည္ေနဆဲ။
ခရက္​ဒစ္​-မ်ဳိးညြန္႔(Popular News)




​Welcome{ ​HERE } ​GO




​Welcome{ ​HERE } ​GO



​Welcome{ ​HERE } ​GO



​Welcome{ ​HERE } ​GO



​Welcome{ ​HERE } ​GO



​Welcome{ ​HERE } ​GO

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.