facebook History ( ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရာဇဝင္ )

ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ (Facebook)သည္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ေဖဖဝါရီ ၄ရက္ေန႔ တြင္ အင္တာနက္၌ စတင္လႊင့္တင္ခဲ့သည့္ လူမႈဆက္ဆံေရးအင္တာနက္ ဝက္ဘ္ဆိုက္ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ႐ုံးခ်ဳပ္ကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ကယ္ရီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ မယ္လိုပက္ခ္ တြင္ တည္ရွိသည္။ ေဖ့ဘုတ္ကို ဟားဘတ္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ မာ့ခ္ ဇက္ကာဘာ့ဂ္ႏွင့္ အက္ဇူရို ဆာဖရင္း၊ အန္ဒ႐ူး မတ္ခ္ေကာ္လန္၊ ဒတ္စတင္း ေမာ့စကိုဗစ္ ႏွင့္ ခရစ္ဟုခ်္ တို႔ပူးေပါင္းတည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေဖ့ခ္ဘြတ္ခ္ စတင္တင္ခ်င္းတြင္ ဟားဘတ္တကၠသိုလ္အတြင္းမွာသာ သီးသန႔္အသုံးျပဳနိုင္ေသာ ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခုအေနနဲ႕ စတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုမွ တျခားတကၠသိုလ္မ်ားသို႔ တိုးခ်ဲ့ကာ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တြင္ အသက္ (၁၃) ႏွစ္ ျပည့္ၿပီးသူတိုင္း အသုံးျပဳနိုင္ေသာ ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့သည္။

အသုံးျပဳသူမ်ားသည္ ကိုယ္ေရးအခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ျပနိုင္သည္။ ႏွစ္သက္ရာဓာတ္ပုံမ်ားကို တင္ကာ အျခားသူမ်ားႏွင့္ ေဝမွ်နိုင္သည္။ အျခားအသုံးျပဳသူမ်ားအား မိတ္ေဆြစာရင္းတြင္ ေပါင္းထည့္နိုင္သည္။ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို ဖလွယ္နိုင္သည္။ အသုံးျပဳသူမ်ားသည္လည္း ေက်ာင္းအလိုက္၊ လုပ္ငန္းအလိုက္ စသည္ျဖင့္ ဝါသနာတူရာ စိတ္ဝင္စားမႈတူရာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားတြင္ ပါဝင္နိုင္သည္။ ကမာၻတဝန္းတြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္အား လစဥ္အသုံးျပဳသူဦးေရမွာ ၂၀၁၅ ဇြန္လိုင္ စာရင္းမ်ားအရ ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ လစဥ္အသုံးျပဳသူ သန္း ၁၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ ပထမဦးဆုံး အႀကိမ္အေနနဲ႕ ျပင္ပသို႔ စေတာ့ရွယ္ယာမ်ား ကို ၃လ ၾကာ ထုတ္ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ေဖ့ခ္ဘုတ္သည္ တိုးတက္မႈ အျမန္ဆုံး ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။

၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၂၈ ရက္ေန႕တြင္ ဟားဘတ္တကၠသိုလ္ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသား မာ့ခ္ ဇက္ကာဘာ့ဂ္သည္ Facemash ဟုေခၚေသာ ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခုကို ေရးသားခဲ့သည္။ အဆိုပါ ဝက္ဘ္ဆိုက္သည္ ဟားဘတ္တကၠသိုလ္အတြင္းရွိ အေဆာင္ ၉ ေဆာင္ရွိ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဓါတ္ပုံမ်ားကို ရယူၿပီး ဓါတ္ပုံ ၂ ပုံကို ယွဥ္က ဘယ္သူပိုလွသလဲ ေ႐ြးရေသာ ပရိုဂရမ္ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ဝက္ဘ္ဆိုက္ ေရးသားဖို႔အတြက္ မာ့ခ္ ဇက္ကာဘာ့ဂ္သည္ ဟားဘတ္တကၠသိုလ္ ကြၽန္ပ်ဴတာ ကြန္ရက္အတြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ကာ ဓါတ္ပုံမ်ားကို ဝင္ေရာက္ရယူခဲ့သည္။ Facemash ဝက္ဘ္ဆိုက္ အြန္လိုင္းတက္လာၿပီး ပထမဆုံး အခ်ိန္ (၄) နာရီအတြင္း ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရႈသူ ၄၅၀ ဦး ႏွင့္ ဓာတ္ပုံၾကည့္ရႈမႈ ၂၂၀၀၀ အထိ ရွိခဲ့သည္။ ဝက္ဘ္ဆိုက္သည္ တျခားေသာ သူမ်ားဆီသို႔ အလ်င္အျမန္ေရာက္ရွိသြားၿပီး ရက္အနည္းငယ္အၾကာတြင္ ဟားဘက္စီမံခန႔္ခြဲေရးမွ အဆိုပါ ဝက္ဘ္ဆိုက္ကို ျဖဳတ္ခ်ခဲ့သည္။ မာ့ခ္ ဇက္ကာဘာ့ဂ္ သည္လည္း လုံၿခဳံေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈ၊ မူပိုင္ခြင့္ ခ်ိဳးေဖာက္မႈ ႏွင့္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ခ်ိဳးေဖာက္မႈတို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းထုတ္ပါယ္ခံရသည္အထိ အေရးယူခံရမည့္ အေရးႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးတြင္ ဆြဲခ်က္မ်ားကို ေျဖေလ်ာ့ေပးခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ မတ္ခ္ဇူကာဘတ္ခ္သည္ သူ႕၏ စီမံကိန္းကို လူမႈကြန္ရက္တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ပိုမိုက်ယ္ျပန႔္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ သူသည္ ဓါတ္ပုံေပါင္း ၅၀၀ ကို ဝက္ဘ္ဆိုက္ေပၚတင္ၿပီး ဓါတ္ပုံမ်ားတြင္ မွတ္ခ်က္ေရးနိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွ စတင္ မာ့ခ္သည္ ဝက္ဘ္ဆိုက္အသစ္အတြက္ စတင္ျပင္ဆင္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၄ ရက္ေန႕တြင္ theFacebook နာမည္ျဖင့္ http://www.thefacebook.com ကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ ၆ ရက္အၾကာ ဟားဘတ္တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းသားႀကီးမ်ားျဖစ္တဲ့ Cameron Winklevoss, Tyler Winklevoss, ႏွင့္ Divya Narendra တို႔ ၃ ေယာက္ဟာ မတ္ခ္က သူတို႔ရဲ႕ စိတ္ကူးကို ကူးယူထားေၾကာင္း HardvardConnection.com ကို ကူညီမည္ဟု ေျပာၿပီး သူတို႔နဲ႕ ပုံတူ ဝက္ဘ္ဆိုက္တစ္ခုကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း စြပ္စြဲခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာေတာ့ တရား႐ုံးက မတ္ခ္ကို စေတာ့ရွယ္ယာ တန္ဖိုး ေဒၚလာ ၁.၂ သန္း ကို ေပးေလ်ာ္ရန္ ဆုံးျဖတ္ေပးခဲ့သည္။

ပထမဦးဆုံး theFacebook စတင္စဥ္က ဟားဘတ္တကၠသိုလ္ သီးသန႔္ကိုသာ ဝင္ေရာက္နိုင္ရန္ ကန႔္သတ္ထားခဲ့သည္။ ပထမဦးဆုံးလ တစ္လထဲမွာပင္ ဘြဲ႕သင္တန္းမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ တစ္ဝက္ေက်ာ္သည္ theFacebook မွာ လာေရာက္မွတ္ပုံတင္ခဲ့ၾကသည္။ အက္ဇူရို ဆာဖရင္း (စီးပြားေရးဆိုင္ရာ)၊ အန္ဒ႐ူး မတ္ခ္ေကာ္လန္ (ဒီဇိုင္းနာ)၊ ဒတ္စတင္း ေမာ့စကိုဗစ္ (ပရိုဂရမ္ ေရးသားသူ) ႏွင့္ ခရစ္ ဟုခ်္ တို႔သည္ မတ္ခ္ႏွင့္အတူ ဝက္ဘ္ဆိုက္တိုးတက္ေရးအတြက္ ကူညီေပးခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ မတ္လတြင္ theFacebook ကို ကိုလံဘီယာ တကၠသိုလ္၊ စတန္းဖို႔ခ်္ တကၠသိုလ္ ႏွင့္ ေရးလ္ တကၠသိုလ္တို႔ကို တိုးခ်ဲ့ခဲ့သည္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အိုင္းဗီလိဂ္ ေကာ္လိပ္၊ ေဘာ့စတြန္ တကၠသိုလ္၊ နယူးေယာ့ခ္ တကၠသိုလ္၊ MIT ႏွင့္ တျခား အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ကေနဒါ နိုင္ငံတို႔ရွိ တကၠသိုလ္မ်ားကို ဆက္တိုက္ဆိုသလို တိုးခ်ဲ့ခဲ့သည္။

၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ဇြန္လမွာ သူတို႔၏ ႐ုံးကို ကယ္လီဖိုးနီးယား ျပည္နယ္ ေပါလိုအယ္တို သို႔ေျပာင္းေ႐ြ႕ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ PayPal ရဲ႕ ပူးတြဲတည္ေထာင္သူ Peter Thiel ထံမွ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈကို လက္ခံရရွိခဲ့သည္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာေတာ့ theFacebook.com မွ”the” ကိုျဖဳတ္ကာ facebook.com အျဖစ္ေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ facebook.com အမည္ကို ေဒၚလာ ၂ သိန္းျဖင့္ ေပးဝယ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္သည္။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဆက္လက္ရရွိခဲ့သည္။ Accel မွ ၁၂.၇ သန္း၊ Jim Breyer မွ ၁ သန္း ထည့္ဝင္ခဲ့ၾကသည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီအေရာက္မွာေတာ့ complete.com မွ ေဖ့ခ္ဘုတ္ဟာ ကမာၻေပၚမွာ လစဥ္လူသုံးအမ်ားဆုံ လူမႈကြန္ရက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။ မတ္ခ္ဟာ ေဖ့ခ္ဘုတ္ကို ေနာက္တစ္ဆင့္အျဖစ္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလမွာ အထက္တန္းေက်ာင္းေတြအတြက္ မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ ေနာက္မွာေတာ့ ကုမၸဏီေတြအတြက္ ေဖ့ခ္ဘုတ္ကို ဆက္လက္မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ မိတ္ဆက္ခဲ့ရာတြင္ အက္ပဲလ္၊ မိုက္ခရိုေဆာ့ စသည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား ပါဝင္ခဲ့သည္။

၂၀၀၆ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၂၆ ရက္ေန႕တြင္ ေဖ့ဘုတ္သည္ အသက္(၁၃)ႏွစ္ရွိၿပီး အီးေမးလ္ ရွိသူ မည္သူမဆို ေဖ့ခ္ဘုတ္ကို အသုံးျပဳနိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေႏွာင္းပိုင္းမွာေတာ့ ေဖ့ခ္ဘုတ္တြင္ စီးပြားေရး စာမ်က္ႏွာေပါင္း ၁ သိန္းေက်ာ္ ရွိခဲ့သည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေမလမွာေတာ့ ပိုမိုဆန္းသစ္ေသာ Pages ဟုေခၚေသာ စာမ်က္ႏွာကို မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွ ကုမၸဏီမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ကို ေၾကာ္ျငာရန္အတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳခဲ့သည္။

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၄ ရက္မွာေတာ့ မိုက္ခရိုေဆာ့ဟာ ေဖ့ဘုတ္ရဲ႕ ရွယ္ယာ ၁.၆% ကို ေဒၚလာ သန္း၂၄၀ ႏွင့္ ဝယ္ယူမည္ဟု ေၾကညာခဲ့သည္။ မိုက္ခရိုေဆာ့ရဲ႕ ဝယ္ယူမႈတြင္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေၾကျငာမ်ားႏွင့္ လူမႈကြန္ရက္ ဝက္ဘ္ဆိုက္ မူပိုင္ခြင့္ပါ ပါဝင္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သည္ သူတို႔၏ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ႐ုံးခ်ဳပ္ကို အိုင္ယာလန္နိုင္ငံ ဒူဘီလင္ တြင္ တည္ေဆာက္ရန္ ေၾကညာခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္ခန႔္အၾကာ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၉ တြင္ သူတို႔၏ေငြေၾကးစီးဆင္းမႈမွာ ပထမဦးဆုံးအေနျဖင့္ အေပါင္းလကၡဏာ ျဖစ္လာၿပီဟု ေျပာခဲ့သည္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အသုံးျပဳသူလူဦးေရမ်ားစြာ တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇြန္လိုင္တြင္ကုမၸဏီက သူတို႔ဆီမွာ သုံးစြဲသူ သန္း ၅၀၀ ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ကမာၻေပၚမွာ ႀကီးဆုံး လူမႈကြန္ရက္ႀကီး တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ပါသည္။ ကုမၸဏီ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ားအရ အသုံးျပဳသူတစ္ဝက္ေလာက္ဟာ ေဖ့ဘုတ္ကို ေန႕စဥ္သုံးစြဲၿပီး တစ္ရက္ကို ၃၄ မိနစ္ခန႔္ သုံးစြဲၾကေၾကာင္း၊ သန္း ၁၅၀ ဟာ မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ားျဖင့္ သုံးစြဲၾကေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ကုမၸဏီမွ ေျပာေရးဆိုခြင္ရွိသူဟာ အဲ့ဒီသမိုင္းမွတ္တိုင္ကို “တိတ္ဆိတ္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈ” ဟု အမြန္းတင္ ေျပာဆိုသြားခဲ့သည္။

၂၀၁၀ နိုင္ဝင္ဘာမွာေတာ့ Second Market Inc. ရဲ႕ အခ်က္အလက္မ်ားအရ ေဖ့ခ္ဘုတ္ ကုမၸဏီရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ ေဒၚလာ သန္းေပါင္း ၄၁၀၀ ခန႔္ရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ကုမၸဏီဟာ eBayကုမၸဏီကို ေက်ာ္တက္ၿပီး ဂူဂယ္ႏွင့္ အေမဇုန္တို႔ၿပီးေနာက္ တတီယအႀကီးဆုံး အေမရိကန္ အြန္လိုင္းကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ အေစာပိုင္းတြင္ ေဖ့ခ္ဘုတ္႐ုံးခ်ဳပ္ကို ကယ္လီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ မယ္လိုပက္ခ္ကို ေျပာင္းေ႐ြ႕ခဲ့သည္။ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာတြင္ ေဖ့ဘုတ္သည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုတြင္ ဂူဂယ္ၿပီးေနာက္ ဒုတိယလူၾကည့္အမ်ားဆုံး ဝက္ဘ္ဆိုက္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ လစဥ္ဝင္ေရာက္ၾကည့္ရႈသူ ၁ ၀၀၀ ၀၀၀ ၀၀၀ ၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ ျပင္ပသို႔ ကုမၸဏီ ရွယ္ယာမ်ား စတင္ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီ တစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ရန္ စီစည္ခဲ့သည္။ ပထမဦးဆုံး ျပင္ပသို႔ ရွယ္ယာမ်ားကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႕မွာ စတင္ထုတ္ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ပထမဦးဆုံး ရွယ္ယာ တစ္စု၏ တန္ဖိုးမွာ ၃၈ ေဒၚလာ ျဖစ္သည္။ ကုမၸဏီ၏ တန္ဖိုးမွာ ေဒၚလာ ၁၀၄ ဘီလီလ်ံ ခန႔္ တန္ဖိုးရွိခဲ့သည္။ အဆိုပါ တန္ဖိုးမွာ အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီတစ္ခုအျဖစ္ စတင္ေျပာင္းလဲတဲ့ ကုမၸဏီမ်ားမွာ အမ်ားဆုံး တန္ဖိုးျဖစ္သည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၎တို႔၏ ဝင္ေငြ ေဒၚလာ သန္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ေပၚအေျခခံ၍ NASDAQ စေတာ့ရွယ္ယာေဈးကြက္မွာ ေမလ ၁၈ ရက္ေန႕မွာ ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ၂၀၁၃ခုႏွစ္ ေမလအေရာက္မွာေတာ့ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္ဟာ ကမာၻေပၚမွာ အလားအလာအေကာင္းဆုံးကုမၸဏီ ၅၀၀ စာရင္းမွာ အဆင့္ ၄၆၂ ဝင္ခဲ့သည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္ မတ္လမွာေတာ့ ေဖ့ဘုတ္က အက္ပလီေကးရွင္းမ်ား ေရာင္းခ်ရန္အတြက္ App Center စတိုးကို မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ အဆိုပါစတိုးဟာ အိုင္ဖုန္း၊ အန္းဒ႐ြိုက္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ မိုဘိုင္းဝက္ဘ္အသုံးျပဳသူမ်ား အကုန္လုံး အသုံးျပဳနိုင္သည္။

မာ့ခ္က ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ မွာ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္ကို လစဥ္အသုံးျပဳသူ သန္း ၁ ေထာင္ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၂၀ ရက္ေန႕မွာ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္ဟာ ေျပာင္းလဲမႈအေနျဖင့္ “Faebook Beta” အျဖစ္ အခ်ိဳ႕ေသာ သုံးစြဲသူမ်ားကို စမ္းသပ္သုံးစြဲခြင့္ ျပဳခဲ့ပါသည္။ NewsFeedဟာ ပိုမိုၾကည့္ရႈရ လြယ္ကူသြားၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးမွတ္တမ္းဟာ အုပ္စုမ်ားႏွင့္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ပိုမိုရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္သြားတဲ့ ဒီဇိုင္းပါလို႔ ေျပာခဲ့ပါသည္။ စက္တင္ဘာလတြင္ ေဖ့ခ္ဘုတ္သုံးစြဲသူအားလုံးကို ေျပာင္းလဲသုံးစြဲခြင့္ ျပဳခဲ့သည္။ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာတြင္ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္ဟာ ပိုမိုရွင္းလင္းလြယ္ကူတဲ့ မွတ္ပုံတင္တဲ့ လုပ္ငန္းစဥ္ကို ျပဳလုပ္ေနတယ္လို႔ ေၾကညာခဲ့သည္။

မွတ္စု(Note)

ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္ဟာ မွတ္စုေရးသားနိုင္မယ့္ Notes ကို ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ ဩဂုတ္လ ၂၂ ရက္ေန႕မွာ မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။

Chatting

တစ္ဦး ႏွင့္ တစ္ဦးလြယ္လင့္တကူ စာျဖင့္စကားေျပာဖို႔အတြက္ ရည္႐ြယ္၍ Chat ကို ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဧၿပီ ၆ ရက္ေန႕မွာ စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ Chat Servicesဟာ Comment အေျချပဳ အျပန္အလွန္ စာတိုေပးပို႔တဲ့ အက္ပလီေကးရွင္းျဖစ္ၿပီး အသုံးျပဳမႈေတြကို လြယ္ကူစြာ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး စာတိုေပးပို႔နိုင္ဖို႔ရာ ရည္႐ြယ္ထားသည္။။

လက္ေဆာင္မ်ား

ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္ေပၚမွာ သူငယ္ခ်င္း တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး လက္ေဆာင္(အတုအေယာင္) မ်ားေပးဖို႔အတြက္ လက္ေဆာင္ေပးျခင္း အစီအစဥ္ကို ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ ရက္ေန႕မွာ မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ အသုံးျပဳသူေတြ အေနနဲ႕ အသုံးျပဳမယ္ဆိုရင္ ၁ ေဒၚလာ က်သင့္မွာ ျဖစ္ၿပီး လက္ေဆာင္ႏွင့္အတူ မိမိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္တဲ့ စာသားေလးမ်ား တြဲဖက္ပို႔နိုင္သည္။

ေဈးဝယ္စရာေနရာ

၂၀၀၇ ခုႏွစ္ ေမလ (၁၄) ရက္ေန႕တြင္ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္မွ ေဈးဝယ္စရာေနရာ (Marketplace) ကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ ၎မွ အသုံးျပဳသူမ်ားအတြက္ အမ်ိဳးအစားခြဲျခားထားေသာ ေၾကာ္ျငာမ်ားကို အခမဲ့တင္ခြင့္ေပးခဲ့သည္။ ေဈးဝယ္စရာေနရာ (Marketplace) ကို CNET မွ ျပဳလုပ္ေသာ Craigslist ႏွင့္ ႏွိုင္းယွဥ္ေဖာ္ျပထားၿပီး ၎တို႔ ႏွစ္ခု၏ ျခားနားခ်က္မ်ားမွာ ေဈးဝယ္စရာေနရာ (Marketplace) တြင္ အသုံးျပဴသူတစ္ေယာက္မွ တင္ထားေသာ ပို႔စ္မ်ားကို အဆိုပါ အသုံးျပဳသူသာလွ်င္ တူညီေသာ ကြန္ယက္တြင္ ေတြ႕ျမင္နိုင္ၿပီး Craigslist တြင္မူ တင္ထားေသာ ပို႔စ္မ်ားကို မည္သူမဆို ေတြ႕ျမင္နိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

စာတိုစနစ္

စာပို႔စနစ္အသစ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ “Project Titan” ကို ၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ နိုဝင္ဘာလ (၁၅) ရက္ေန႕တြင္ စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝမႈမ်ားတြင္ “G-Mail Killer” ဟု ေဖာ္ျပခဲ့ၾကသည္။ အဆိုပါ စနစ္သည္ အသုံးျပဳသူမ်ားကို နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးအသုံးျပဳၿပီး ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္မွတစ္ဆင့္ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး တိုက္ရိုက္ဆက္သြယ္နိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးသည္။ အျခားေသာ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ လကၡဏာမ်ားကဲ့သို႔ပင္ အသုံးျပဳသူမ်ားက သူငယ္ခ်င္မ်ားဆီမွျဖစ္ေစ၊ သူငယ္ခ်င္း၏ သူငယ္ခ်င္းမွတစ္ဆင့္ ျဖစ္ေစ၊ မည္သူဆီက မဆိုျဖစ္ေစ စာတိုေလးမ်ားကို လက္ခံရရွိနိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ အီးေမးလ္ အသုံးျပဳမႈမွာမူ ျပဳျပင္မြမ္းမံမႈ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အဆုံးသတ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။စာတိုမ်ားကို ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ website အျပင္ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ ၏ မိုဘိုင္း application မွ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ Facebook Messenger Application မွ ေသာ္လည္းေကာင္း အသုံးျပဳနိုင္သည္။

အသံေခၚဆိုမႈ

၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလမွ စတင္ၿပီး ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္ အသုံးျပဳသူမ်ားအတြက္ Facebook Chat မွ တစ္ဆင့္ ကမာၻတစ္ဝွမ္းရွိ အသုံးျပဳသူ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး အသံျဖင့္ေခၚဆိုမႈကို ျပဳလုပ္နိုင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ စနစ္ကို T-Mobile ၏ စနစ္အသစ္တစ္ခု ျဖစ္ေသာ Bobsled service မွ တစ္ဆင့္ Facebook Chat တြင္ အသံျဖင့္ ေျပာဆိုနိုင္႐ုံမွ်မက အသံကိုပါ နားေထာင္နိုင္ရန္အတြက္ အခမဲ့ ေထာက္ပံ့ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ဗီဒီယို ေခၚဆိုမႈ

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ (၆) ရက္ေန႕တြင္ ေဖ့စ္ဘုတ္ခ္မွ ၎၏ နည္းပညာမိတ္ဖက္ျဖစ္ေသာ Skype ကို အသုံးျပဳ၍ ဗီဒီယိုေခၚဆိုမႈကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့သည္။ ၎ေခၚဆိုမႈသည္ တစ္ဦးခ်င္းစီသာ ေခၚဆိုနိုင္ၿပီး Skype Rest API ကို အသုံးျပဳထားသည္။

၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း ေဖ့ခ္ဘုတ္ကုမၸဏီ ၏ ရွယ္ယာပိုင္ဆိုင္မႈမ်ားမွာ

Mark Zuckerberg: ၂၈ %
Accel Partners: ၁၀ %
Mail.Ru Group: ၁၀ %
Dustin Moskovitz: ၆ %
Eduardo Saverin: ၅ %
Sean Parker: ၄ %
Peter Thiel: ၃ %
Greylock Partners: ၂ %
Meritech Capital Partners: ၂ %
Microsoft: ၁.၃ %
Li Ka-shing: ၀.၈ %
ပုဂၢလိက : ၀.၅ % ေအာက္
က်န္ရွိတဲ့ ရွယ္ယာ ၃၀ ေက်ာ္ကို ေဖ့ခ္ဘုတ္ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ နီးစပ္ရာ အႏုပညာရွင္မ်ား ႏွင့္ ျပင္ပ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူမ်ားက ပိုင္ဆိုင္ပါတယ္။

အဓိက စီမံအုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားထဲတြင္ Chris Cox (Chief Product Officer), Sandberg (Chief Operation Officer), Zuckerberg (Chairman and Chief Executive Officer), David Wehner (Chief Financial Officer) ႏွင့္ Elliot Schrage (Public Relations Head) တို႔ပါဝင္သည္။. ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီတြင္ ေဖ့ခ္ဘုတ္တြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနသာ ဝန္ထမ္း ဦးေရ ၇၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိၿပီး နိုင္ငံေပါင္း ၁၅ နိုင္ငံရွိ ႐ုံးမ်ားမွာ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ ရွိပါတယ္။ ေဖ့ခ္ဘုတ္ဟာ ကမာၻေပၚမွာ အလုပ္လုပ္ရန္ အေကာင္းဆုံး ကုမၸဏီစာရင္းမွာ နံပါတ္(၄) ခ်ိတ္ပါတယ္။

ဝင္ေငြ

ေဖ့ခ္ဘြတ္ခ္ကုမၸဏီ၏ ဝင္ေငြသည္ အဓိက ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းမွ ရရွိသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ေဖ့ဘုတ္၏ ဝင္ေငြသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၂,၄၆၆ သန္းအထိ ရွိခဲ့သည္။

ေနာက္ထပ္ အခ်က္အလက္မ်ား: ဘ႑ာေရးႏွစ္, ဝင္ေငြ (အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း) …
႐ုံးခ်ဳပ္ ႏွင့္ ႐ုံးခြဲမ်ား
၂၀၁၁ အေစာပိုင္းတြင္ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္ သည္ သူတို႔၏ ႐ုံးခ်ဳပ္ကို မယ္လိုပက္ခ္ သို႔ ေျပာင္းေ႐ြ႕ရန္ ေၾကညာခဲ့သည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႏွင့္ ကေနဒါ အျပင္ဘက္ရွိ အသုံးျပဳသူမ်ားအတြက္ “Facebook Ireland Limited” ကို အိုင္ယာလန္ နိုင္ငံ ဒပ္ဗလင္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည္။

၂၀၁၀ ခုႏွစ္ တြင္ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္က ၎တို႔၏ စတုတၳေျမာက္ ႐ုံးကို အိႏၵိယနိုင္ငံ ဟိုင္ဒရာဘတ္ အာရွနိုင္ငံမ်ားအတြက္ တြင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ သုံးစြဲသူ သန္းေပါင္း ၇၅၀ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ေဖ့ခ္ဘုတ္ခ္သည္ ဟိုင္ဒါရာဘတ္ တြင္ အခ်က္အလက္စင္တာ ထပ္မံတည္ေဆာက္ရန္ ေၾကညာခဲ့သည္။ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ ေအာက္ရီဂြန္ျပည္နယ္ ပီရင္းဗီ တြင္ ယခင္ကထက္ စြမ္းအင္အသုံးျပဳမႈ ၃၈ % သက္သာမည့္ အခ်က္အလက္စင္တာ တစ္ခုဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီတြင္ ေနာက္ထပ္ အခ်က္အလက္ စင္တာကို ေျမာက္ကယ္ရီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ ေဖာရက္စီးတီး တြင္ ထပ္မံတည္ေဆာက္ခဲ့သည္။

Source Wikipedia

Credit-NSK(nay-sat-kyar)

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.